Wil je weten...
… op welke manier je medewerkers gemotiveerd zijn? Waar pijnpunten en blinde vlekken liggen? Waar je nog kan groeien en waar je al goed bezig bent?
… of het ABC van je medewerkers vervuld of net gefrustreerd is? Hoe ABC-ondersteunend (of -frustrerend) je leidinggevenden zijn?
… op welke thema’s je best focust in je MotivatieTraject? Waar je nu staat en hoe je nadien je vooruitgang en de impact meet?
Dan is de ImpactMeting geknipt voor jou.
Tip: heb je al een eigen nulmeting en plan je een MotivatieTraject? Dan vertaal ik je meting graag naar thema’s en werkpunten.
Zo gaan we te werk
De ImpactMeting meet niet alleen het ABC en de HQ-motivatie op individueel, team- of organisatieniveau, ook deze concepten kunnen we meten:
- De 4 motivaties: op welke manier zijn je medewerkers gemotiveerd?
- ABC-vervulling: in welke mate is het ABC van je mensen vervuld?
- ABC-frustratie: in welke mate zijn je mensen gefrustreerd in hun ABC?
- ABC-ondersteunend leiderschap: is dit (voldoende) aanwezig in je organisatie?
- Motivatieprofielen: welke profielen telt je organisatie, in welke verhouding?
- Intrinsieke en extrinsieke waarden: welke primeren bij je mensen?
- Psychologische veiligheid: hoe vrij voelen ze zich om te spreken en zichzelf te zijn?
- Vertrouwen: welke collega’s kan je (niet) vertrouwen en waarom is dat zo?
- Stressoren: welke job kenmerken geven stress?
- Energiebronnen: Welke job kenmerken geven energie en verhogen HQ-motivatie?
- Geldmotivatie: waarom verdienen je mensen graag geld? En wat betekent dit?
Jij beslist wat en hoe we bevragen. Tip: de motivatiekwaliteit (niet de kwantiteit) maakt het verschil voor prestaties en welzijn.
Elke meting baseert zich op betrouwbare en valide wetenschappelijke vragenlijsten. We stemmen die af op de taal en het doelpubliek van je organisatie.
Echt motiveren is pas mogelijk als er verBinding is.
Aanbevelingen
Wat je ImpactMeting uniek maakt?
- Zelf aan de slag | Met je score en een relevante benchmark (bijv. sector, vorige meting of eigen target) weet je waar je staat, waar pijnpunten liggen en wat goed gaat. Jij kiest of je er daar zelf mee aan de slag gaat, mij inschakelt of een andere partner zoekt.
- Meet abstracte concepten | Behoeften, motivatie, waarden, vertrouwen, psychologische veiligheid: veel organisaties hebben geen idee hoever ze daarin staan. Omdat ze denken dat dit niet te meten valt, blijft dit soms abstract. Tot nu.
- Versterkend effect | Alle items komen uit wetenschappelijke vragenlijsten, gelinkt aan de zelfdeterminatietheorie. Wat je meet, versterkt elkaar als basis om te werken aan meer HQ-motivatie.
- Analyses gebeuren samen met Prof. Dr. Anja van den Broeck, Jacques Forest en Marcus Mueller. Deze samenwerking van 3 universiteiten verzekert jou van een grondig onderbouwd advies.
Ook een ImpactMeting op maat van je organisatie?
Of wil je meer info over de inhoud en relevantie voor je organisatie?